Jdi na obsah Jdi na menu

   Na vývoji traktoru Škoda 30 se začalo pracovat už během 2.světové války. První kousek opustil Škodovy závody Plzeň v roce 1946. Po konstrukční stránce to byl typ úspěšně navazující na výrobu předválečných traktorů u Nás. Vývoj a výroba Š 30 byla poznamenaná událostmi své doby a od roku 1951 se kompletace s předem vyrobených dílů přesunula do STS Libice n. C., kde výroba a montáž asi 8000 ks byla ukončena....

    Š 30 byla vybavena dvouválcovým čtyřdobým vznětovým motorem o objemu 3,116 cm_3, který dodával při 1500 ot.min  výkon 22kw (30k). Při své jednoduché a spolehlivé konstrukci byla spotřeba 6,8g.KW/hod... spouštění motoru za chladného počasí bylo usnadněno možností rozběhu na benzín, pomocí startovací kliky nebo elektrického starteru. Cirkulační tlakové mazání, vodní chlazení nuceným oběhem (někdy regulované termostatem, případně regulovatelnou clonou) se staralo o chod motoru. Jednolamelová spojka zaručovala pružný a přesný přenos na pětistupňovou převodovku spojenou v celku s motorem a zadní rozvodovou skříní. V tomto provedení byl traktor schopen vyvynout rychlost až 19,2 km/h v před a 5,1 km/h do zadu. Odpružení v předu zajišťovaly dva svazky listových per nad sebou, v zadu neodpružená náprava s pevnými poloosami. Podrobnější údaje o traktoru v příloze.....

Obrazek